jeudi 27 décembre 2007

Jul i Ntomikorobougou


Årets julebilder fra familien Bjørdal


Vi har feiret jul hjemme og i kirka, og julefeiring i kirka her er livlige greier.


Det er tydelig at det er fest, med flotte pyntede mennesker. Malierne er jo så utrolig fine i alle slags farger.

Gudstjenesten juledag begynner i "vanlige" former. Kai-Even prekte om barnet som er gitt til oss, og om blodet som renser oss fra enhver synd. om Gud som ser Jesus i stedet for oss. Det var fellessang og bønn. Så på slutten av gudstjenesten er det slik at alle folkegrupper/ forskjellige språk, skal synge en julesang. Og da tok det helt av!

Vi fant ut at av norske julesanger så var det bare "O, jul med din glede" som passet inn i sammenhengen. Mange av de bildene dere ser her er fra denne delen av gudstjenesten. Lille Kai-Even, Paul og Isak slår seg løs i midtgangen.


Fatim slår seg løs i en griot-lovprisning til Jesus.


Oddrun

2 commentaires:

Anonyme a dit…

Hei!
Da skal eg endelig prøve meg på bloggen dåkka.Kjempepinlig at eg ikkje har prøvd før men slik er det med treige folk. Må berre seie at eg er mektig imponert over den flotte,slanke broren min:-) Grubler litt over om eg var tilregnelig i det øyeblikket eg lovte deg ein sydentur Kai-Even? Var der vitner tistade? Rett skal vere rett. Så om det stemmer må du sende nærmere bilder av den stramme magen, og turen er din:-)Lena meiner ho var borti å love noko også, så det kan eg no håpe på :-)Forresten: Er "syden" alt sør for Emblem??? Det kan no vi bruke eit halvår på å diskutere:-) Snakkes!!
Klem fra katrine

katrinesøs a dit…

Hei !
Skal tru om dette er rett? Er virkelig flau over å ikkje ha benyttet meg av å snakke med dåkke på bloggen, det er no en utrulig kjekk måte å ha kontakt på. Så må dåkke gi meg respons på om dette er rette måten:-)
Ser på flotte bilder av broren min, og kan nesten ikkje kjenne han igjen. Heilt utrulug, og det meiner eg.Eg er virkelig imponert over innsatsen. Eg grubler litt over om eg var utilregnelig i det øyeblikket eg lovte deg en sydentur, Kai Even:-) Men ein avtale er ein avtale, så du må etterkvart sende meg bilde av den veltrimma magen:-)
Ha det bra så lenge.No får eg sjå om eg får sendt dette.