mercredi 28 mai 2008

Gudstjenesten er viktig.


Det blir ikke mye blogging for tiden. Det kommer vel av at vi i stor grad er på vei hjemover til Norge. Det er slik med meg at, når noe står for døren som jeg gleder meg veldig til, blir jeg fryktelig rastløs. Jeg går rundt meg selv og blir lite effektiv. Oddrun blir litt frustrert om dagen. Jeg er i full gang med pakkingen. Men litt blir det jo gjort av andre ting og inn mellom det som må planlegges av pakking. Prøver å finpusse en del av de tingene jeg opplever som viktige i kirken no før vi drar. Bildet dere ser her er av de som leder gudstjenestene. De er 6 stk som bytter på. To og To hver gang. Har hatt noen samlinger med de. Det er ofte detaljer som avgjør god og dårlig ledelse av gudstjenesten. Stemmebruk, kroppsspråk o.l. er viktige elementer. Samarbeidet med pastor, kor o.l. Forberedelsene starter ikke søndags morgen, men forberedes gjennom uka. Det skal være fest og folk skal trives. Bønn er viktig. Jesus skal tilbes og ordet skal ha god plass.

Kai-Even

Aucun commentaire: