mardi 8 mai 2007

Seminarer og møter


Jeg har nylig hatt noen dager i Tambaga. Det er godt å komme dit til ro og fred for en som bor i Bamako. Og for dere som kjenner veiene her nede, så må jeg bare si at det er snart en fryd å kjøre til Tambaga, veien blir bedre og bedre for hver gang. Men litt merkelig er det at jeg måtte sove inne to av fire netter p.g.a. regn! Og det i begynnelsen av mai! Mange sier at regntiden kommer tidlig i år. Ellers så er det alltid deilig å komme til Tambaga og sove på taket.
På lørdag hadde vi et seminar for undervisere i ETD (desentraliset teologisk utdanning) Vi var samlet ca. 15 stk. fra mange steder der misjonen jobber. Dere ser noen av de som var tilstede der. Vi må utvide antall udervisere for å følge opp de som ønsker undervisning rundt omkring. ETD er en veldig bra måte å undervise kristne på når de bor spredt omkring, og et veldig bra system for selvstudie.
Torsdag og fredag hadde vi samling for de som jobber i prosjektene i MPN (vår misjon). Vi har en nyoppstartet prosjekt-komité, som består av en norsk og en malisk ansatt fra hvert prosjekt, pluss direktør og en repr. fra AU; for tiden meg. Denne gangen skulle vi se konkret på det som blir gjort i prosjektet i Tambaga, og hadde utvidet med flere arbeidere fra hvert sted. Jeg tror det er veldig viktig at de maliske ansatte i prosjektene våre får møtes og snakkes. Det var mange prinsippielle og spennende tema vi kom inn på.
Nå er jeg tilbake til hverdagen i Bamako, og vi har noen ukers innsats her før det blir ferietid. Håper på mye godt regn fremover!

Oddrun

Aucun commentaire: